Thursday 5 April 2012

RENUNGKAN KITA BERSAMA : Telah Lahir Bayi Bermata Satu Di Israel


Telah lahir bayi bermata satu di Israel diantara orang Yahudi yang disebut-sebut sebagai DAJJAL.

 

Hal ini sesuai dengan hadis :

 

  • Diriwayatkan dari Annas bin Malik رضي الله عنه ia berkata : Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda "Dajjal akan keluar dari daerah Yahudi Asbahandan bersamanya tujuh pulh ribu orang dari kalangan Yahudi " (HR. Ahmad)

     

  • Berkata Ibnu Katsir : “awal munculnya Dajjal dari Ashbahan, dari desa yang disebut dengan desa Yahudi (al Yahudi-yah).” (an-Nihayah/al-Fitan wal malahin (1/128) 

     

Sungguh benar-benar BUKTI buat hamba-Nya yang berfikir, nampak di depan mata kita kuasa-Nya akan muncul-Nya DAJJAL sang PEMBAWA FITNAH dan cirinyapun sama BAHAWA DAJJAL BUTA SEBELAH MATANYA dan RAMBUTNYA KERITING.

 

  • Diriwayatkan dari Ibnu Umar رضي الله عنهما bahwasannya Rasulullah صلى الله عليه وسلم menyebutkan Dajjal ditengah-tengah manusia seraya berkata: "Sesungguhnya Allah ta’ala tidak Buta. Ketahuilah bahwa al-Masih ad Dajjal buta sebelah kanannya seakan-akan sebuah anggur yang busuk."(HR. Bukhari) 

     

  • Dari an-Nawwas bin sam’anرضي الله عنه berkata Rasulullah صلى الله عليه وسلم ketika mensifati Dajjal : "dia adalah seorang pemuda keriting, matanya rusak seperti aku melihat mirip dengan Abdul ‘Uzza ibnul Qathn."(HR.Muslim) 

     

Kepada semua saudara Islamku, marilah kita perkuatkan iman dan kepercayaan kita kepada Allah swt agar kita kembali ke jalan-Nya. Kadang kala kita alpa serta lalai. Jadi ingatlah yang akan menolong kita di hari akhir nanti, yakni di hari penghakiman hanya Allah.

 

Janganlah pula kita sesama Islam, bergaduh, bercakaran, berpuak-pauk, memfitnah, menyatakan ya kepada kemungkaran dan mengatakan tidak kepada kebenaran kerana inginkan kuasa, kejayaan, kekayaan di dunia ini dengan sanggup menghalalkan cara sehingga kita lupa akan kekuasaan Allah yang Maha Besar.

 

Marilah kita renungkan dan muhasabah diri kita sendiri.  



Salam Perjuangan,



"Suara Belia/Anak Muda Bersatu, Tidak Dapat Dikalahkan"
Wan Salwati Hj.Abdullah
Pegawai Khas YB.Menteri Belia & Sukan Malaysia.
Ketua Puteri UMNO Bah.Seremban / Exco Puteri UMNO Malaysia
MKT Gerakan 4B Malaysia / Presiden Majlis Belia Negeri N.Sembilan
Ahli Lembaga Penasihat IKRAR Malaysia.



Untukmu Belia 48 Hari Lagi !!!
"KUASA BELIA"

 

 


1 comment: