Friday 27 April 2012

Terkini : Dataran Merdeka Di Tutup Hingga Ahad


 
 Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menutup sementara Dataran Merdeka dan semua laluan ke kawasan itu berkuatkuasa 6 pagi esok (Sabtu) sehingga 6 pagi Ahad ini.

 
DBKL sebelum ini menolak permohonan pe nganjur satu perhimpunan yang mahu mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka Sabtu ini kerana ia tidak bertaraf nasional dan membabitkan kepentingan masyarakat.
 
DBKL sudah menawarkan Stadium Titiwangsa di sini, Stadium Badminton dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai lokasi alternatif.

 
Perbadanan Stadium Malaysia juga dilaporkan bersedia menawarkan Stadium Nasional Bukit Jalil sebagai lokasi perhimpunan manakala pemilik Stadium Merdeka, Merdeka Heritage Trust, juga dilaporkan bersedia mempertimbangkan permohonan penggunaan stadium itu sebagai lokasi perhimpunan.
 
Kami juga adalah anak Malaysia yang merdeka, mempunyai hak yang sama serta cintakan kesejahteraan dan keamanan yang ada, bersetuju dengan tindakan serta langkah yang diambil oleh pihak DBKL agar memastikan tidak berlaku perkara yang tidak sepatutnya di Ibukota. 
 
 
Pilihan juga telah diberikan kepada pihak pembangkang, gunakanlah pilihan tersebut untuk mengadakan himpunan yang mereka inginkan. Jangan pula mereka mempunyai muslihat yang tersembunyi.........pembangkang memang terkenal kongkelikong untuk mengaburi dan menipu rakyat. Oleh itu kita harus berwaspada.
  
 
Salam perjuangan.
 

" Suara Belia Anak Muda Bersatu, Tidak Dapat Dikalahkan "


Wan Salwati Hj Abdullah 
Pegawai Khas YB Menteri Belia & Sukan Malaysia
Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia
Ketua Pergerakan UMNO Bahagian Seremban
Ahli Majlis Kerja Tertinggi 4B Malaysia
Ahli Lembaga Penasihat IKRAR Malaysia
Presiden Majlis Belia Negeri. Negeri Sembilan.



UNTUK BELIA 26 HARI LAGI!!!
 

 "KUASA BELIA"

No comments:

Post a Comment