Sunday 8 April 2012

Kita Jangan Lupa Semuanya Kuasa Allah


 Bayi seperti Makhluk Asing


Seorang ibu berusia dalam lingkungan 30-an di Iyin Ekiti, Nigeria melahirkan seorang anak yang kelihatan seperti makhluk asing.


Ibu itu yang sudah mempunyai dua anak, hamil selama 13 bulan sebelum dia melahirkan anak ganjil tersebut di sebuah hospital di sini menerusi pembedahan pada pukul 2.15 petang pada Khamis lalu. 
 
 
Kelahiran bayi itu mencetuskan kekecohan di hospital berkenaan kerana beberapa pegawai perubatan membincangkan keganjilan bayi berkenaan



 Haiwan Pelik dan Ganjil
 
Seekor haiwan ganjil ditangkap seorang wanita dan dimasukkan ke dalam baldi sebelum diserahkan kepada polis.


Wanita itu yang merupakan seorang suri rumah, Mao Xiping pada mulanya memberitahu polis bahawa dia menemui seekor makhluk yang kebuluran mencuri timun dari flatnya.


Xiping memberitahu polis, haiwan itu mempunyai muka seperti makhluk asing dan dia tidak pernah melihatnya


 Kambing Hanya 2 Kaki

Seekor kambing biri-biri mempunyai dua kaki sejak dilahirkan di sebuah ladang di wilayah Shandong di timur China. Pemilik haiwan itu yang merupakan seorang penternak kambing, Cui Jinxiu berusia 38 tahun menyatakan pada kebiasaannya dia akan menyembelih kambing muda.


Namun, dia tidak sampai hati untuk menyembelih kambing biri-biri tersebut selepas melihat kesungguhan haiwan itu untuk terus hidup.


Apa yang ingin saya coretkan disini adalah betapa hebatnya kuasa Allah swt.....kita sebagai manusia hanya mampu merancang tetapi Allah jua yang menentukannya.

  

No comments:

Post a Comment