Monday 2 April 2012

Syabas dan Tahniah MBFM


Syabas dan Tahniah kepada Majlis Belia Felda Malaysia kerana berjaya menganjurkan karnival yang begitu hebat dalam usaha memertabatkan golongan belia dipersadanya. 

Apa yang menarik perhatian saya adalah kesungguhan kerajaan dalam usaha mendampingi/menjiwai/merasai/membangunkan/meningkatkan pencapaian belia bukan sahaja kepada 2 atau 3 aspek tetapi ianya secara menyeluruh dari segi Pendidikan, Ekonomi, Budaya, Kerohanian dan lagi-lain lagi yang bersangkutan dengan pergerakan pembangunan minda dan fizikal belia itu sendiri. Seperti ucapan Perdana Menteri yang dibacakan oleh Timbalannya,''Sehubungan itu, saya mahu golongan belia Felda terus memperkukuhkan misi sosial dengan memastikan golongan ini bebas dadah, jenayah dan maksiat; berpendidikan sempurna dan bekerja sebagai tenaga mahir serta berjuang untuk agama, bangsa dan tanah air".

Hari ini, belia Felda mendapat 'durian runtuh' apabila kerajaan mengumumkan bantuan berjumlah RM7.535 juta untuk golongan belia Felda bagi memperkasa golongan berkenaan. Bantuan tersebut diagihkan untuk pengurusan program Persatuan Belia Rancangan, Majlis Belia Felda Negeri dan Wilayah serta Sekretariat Permuafakatan Siswa Siswi Felda (Persada) institusi pengajian tinggi awam (IPTA). Ia turut memperuntukkan kepada Pengupayaan dan Khidmat Masyarakat Persada IPTA dan IPT swasta (IPTS) tempatan dan luar negara serta Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM).


TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama Timb. Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan (kanan) dan Pengerusi FELDA, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad (kiri) kelihatan juga Presiden Majlis Belia Malaysia, Saudara Mohamed Maliki Mohamed Rapiee bersama-sama bermain kompang selepas melancarkan Perhimpunan Penggiat Kompang IKTIRAF yang terbesar di Malaysia dengan seramai 10,241 peserta mengambil bahagian dari seluruh Malaysia yang diiktiraf Malaysia Book of Records di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur hari ini. Karnival tiga hari bermula 30 Mac hingga 1 April dirasmikan Timbalan Perdana Menteri bertemakan "Menjunjung Transformasi Bangsa

 
 
Salam Perjuangan

"Suara Belia/Anak Muda Bersatu, Tidak Dapat Dikalahkan"


Wan Salwati Hj.Abdullah
Ketua Puteri UMNO Bah.Seremban / Exco Puteri UMNO Malaysia
MKT Gerakan 4B Malaysia / Presiden Majlis Belia Negeri N.Sembilan
Ahli Lembaga Penasihat IKRAR Malaysia.



Untukmu Belia 51 Hari Lagi !!!
"KUASA BELIA"


No comments:

Post a Comment