Saturday 24 March 2012

Bersatu Demi Parti

Shahrizat kekal Ketua Wanita UMNO Malaysia

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegaskan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil kekal sebagai Ketua Pergerakan Wanita UMNO walaupun Naib Ketuanya, Datuk Kamilia Ibrahim mendesak beliau melepaskan jawatannya.

Ini kerana jawatan Ketua Wanita UMNO dipilih oleh ahli dan mengikut prinsip, selagi tiada kesalahan dibuktikan tidak ada sebab untuk Shahrizat melepaskan jawatannya.

Semalam telah berlangsung Perhimpunan Wanita UMNO bersama Presiden di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur dan Presiden UMNO turut mengumumkan perakuan daripada Shahrizat dan Kamilia akan bekerjasama sepenuhnya sebagai satu pasukan.

Manakala, Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak berkecil hati dengan tindakan Naib Ketuanya, Datuk Kamilia Ibrahim yang mendesak beliau meletakkan jawatan dalam parti. Desakan Kamilia itu tidak akan menjejaskan hubungan baik mereka yang telah terjalin sejak sama-sama belajar di Kolej Tunku Kurshiah (TKC), Seremban suatu ketika dahulu.

"Saya amat memahami cara Kamilia yang dianggap sebagai kakak dan tindakan beliau itu bukan satu perkara yang besar. Sebagai satu keluarga dalam Wanita UMNO, kita semua ada cara masing-masing. Sebagai Ketua Wanita UMNO, saya mesti terima segala cubaan sebab saya adalah payung kepada semua termasuk Kamilia," katanya.

Perpaduan dan mengutamakan parti adalah jalan terbaik dalam mencari jalan penyelesaian lebih-lebih lagi saat getir untuk menghadapi piliharaya yang akan datang tidak berapa lama lagi. Sikap yang ditunjukkan oleh kedua pemimpin wanita ini harus dipuji dan diteladani oleh kita generasi muda agar kita dapat menilai dan meletakkan keutamaan parti daripada menjadi mangsa mainan politik semata-mata.

Oleh itu, PS menyarankan agar kita dapat merapatkan barisan dan jurang antara kita sama ada perselisihan faham atau pun persengketaan yang berpuak-puak serta mencari titik pertemuan agar kepentingan parti keramat kita iaitu UMNO dan Barisan Nasioanl memperolehi kejayaan dalam PRU-13 yang akan datang.

Salam Perjuangan



"Suara Belia/Anak Muda Bersatu, Tidak Dapat Dikalahkan"

Wan Salwati Hj.Abdullah
Ketua Puteri UMNO Bah.Seremban / Exco Puteri UMNO Malaysia
MKT Gerakan 4B Malaysia / Presiden Majlis Belia Negeri N.Sembilan
Ahli Lembaga Penasihat IKRAR Malaysia.



No comments:

Post a Comment