Tuesday 7 August 2012

Kunjungan Kasih Ramadhan "bertaut kasih berkongsi rasa"


 Fadzillah salah seorang ahli Puteri yang mengalami keperitan hidup bersama 5 orang anak dan suaminya tiada pendapatan tetap...malam tadi menerima Rombongan Kunjungan Kasih Ramadhan Puteri Sban bersama seorang Kenamaan telah menerima bantuan sumbangan makanan dan wang tunai. Fadzillah terharu serta menitiskan airmata apabila ditanya tentang anak-anaknya dan memberitahu tidak mampu memberi makanan yg sepatutnya kepada anaknya yg sedang membesar. Dia juga tidak mampu membeli susu untuk anak kecilnya dan hanya memberi sirap untuk diminum.

 Sebuah keluarga lagi di Sikamat yang dikunjungi oleh kami mempunyai 9 org anak, tanpa ada pendapatan bulanan dan 2 dari anaknya tidak lg bersrkolah kerana kesempitan hidup dan suami tiada pendapatan bulanan yg tetap.

 Setiba di Lenggeng...turut bersama YB. Tuan Mustafa Salim dan Isteri sama-sama menyertai Rombongan Kunjungan Kasih Ramadhan Puteri UMNO Sban. 

 Mengunjungi Warga Emas dan Ibu Tunggal di Lenggeng bersama YB Mustafa Salim dan Isteri

 Sedang bertanya khabar 

Kunjungan yang menyentuh hati ahli rombongan bila bertemu Sdri.Salimah di Sg.Machang Ulu dengan keadaan lebam pd mata dan luka di kepala akibat dipukul oleh suaminya... 

 Sayangkan isteri jangan dipukul-pukul. Isteri amanah Allah, begitu juga anak.. Ada cara nak mengajar isteri.. bukan cara memukul..

 Ibu Salimah amat berterima kasih atas kunjungan kami dan dia tidak dapat menahan kesedihan dengan apa yg berlaku kpd anak bongsunya di Bulan Ramadhan ini...

Menerima sumbangan dan bantuan dari Rombongan Kunjungan Kasih Ramadhan Puteri UMNO Sban...

Salam perjuangan

"Suara Belia / Anak Muda Bersatu. Tidak dapat dikalahkan."



Ikhlas,
Wan Salwati Hj Abdullah


Pegawai Khas YB Menteri Belia & Sukan Malaysia
EXCO Pergerakan Puteri UMNO Malaysia
Ketua Pergerakan Puteri UMNO Seremban
Ahli Majlis Tertinggi Belia 4B Malaysia
Ahli Lembaga Penasihat IKRAR Malaysia
Presiden Majlis Belia Negeri Sembilan


No comments:

Post a Comment