Friday 6 April 2012

KISAH SAMA, PARTI BERBEZA : Azmin Ali kena ikut cara Shahrizat Abd.Jalil


SEREMBAN



Saya ingin mencoretkan 2 cerita yang hampir sama tetapi dari parti yang berbeza. Iaitu berkaitan kisah NFC yang cukup "panas" baru-baru ini dan kisah pendedahan milikkan saham bernilai RM 2juta oleh Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.


Apabila timbul isu NFC, maka ramailah juak-juak parti pembangkang mendesak agar Shahrizat meletakkan jawatan sedangkan yang mentadbir urusr NFC adalah suaminya. Maka terkorbanlah Shahrizat seperti kambing hitam jawatan Menteri yang disandangnya kerana terpalit (kononnya) dengan isu NFC. Maka beliau melepaskan jawatan itu. Ianya merupakan suatu tindakan yang cukup berani dan bertanggungjawab demi menjaga kreabiliti dan persepsi umum.


Lain pula kisah Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang terus membisu terhadap lima perkara yang dinyatakan Datuk Dr.Hasan Ali termasuk

  • Sumber kewangan Ahli Parlimen Gombak itu serta isterinya, Shamsidar Taharin yang membeli saham bernilai RM2 juta antara tahun 1992 hingga 1994.  

  • Azmin juga dicabar menafikan dakwaan bahawa beliau serta isterinya termasuk seorang ipar memiliki saham bernilai RM8.5 juta pada awal tahun 1990-an adalah tidak benar.

  • Azmin juga perlu menafikan tuduhan yang dibuat dalam buku karangan Syed Hussin Al-Attas bertajuk ‘Tuhan, Politik dan Seks’ yang diterbitkan pada tahun 2010 termasuk cabaran penulis-penulis blog untuk menentukan kesahihan nasab biologi seorang lagi ahli keluarga beliau.

Jadi jalan cerita ini adalah sama. Ahli-ahli PKR juga mendesak agar Azmin Ali menyatakan pendirian dan kebenarannya dan segera meletakkan jawatan jika tuduhan itu adalah benar.


Dimanakah keberanian serta rasa tanggungjawab beliau sebagai seorang pemimpin? Pujian dan keberanian serta rasa tanggungjawab Shahrizat harus dipuji dan diikuti semua.


Kepada ahli parti pembangkang, lihatlah dengan mata hati kita sendiri. Adakah kepimpinan seperti ini yang ingin diangkat dan dijulang sebagai pemimpin? Buatlah penilaian dengan sewajarnya sebelum tiba hari pengundian.


Salam Perjuangan


"Suara Belia/Anak Muda Bersatu, Tidak Dapat Dikalahkan"
Wan Salwati Hj.Abdullah
Pegawai Khas YB.Menteri Belia & Sukan Malaysia
Ketua Puteri UMNO Bah.Seremban / Exco Puteri UMNO Malaysia
MKT Gerakan 4B Malaysia / Presiden Majlis Belia Negeri N.Sembilan
Ahli Lembaga Penasihat IKRAR Malaysia.



Untukmu Belia 47 Hari Lagi !!!
"KUASA BELIA"






No comments:

Post a Comment