Friday 2 March 2012

MBNNS Melangkah Setapak Lagi

BENGKEL PENGURUSAN PERSATUAN BELIA 2012
 

Tidak sampai 2 minggu selepas Karnival Belia Negeri Sembilan, kini Majlis Belia Negeri, Negeri Sembilan sedang mengadakan satu Bengkel Pengurusan Persatuan Belia 2012 dengan kerjasama Institut Penyelidikan Pembangunan Belia Malaysia (IPBBM) di Hotel Seri Malaysia Genting Higlands, Pahang bermula pada hari ini 02hb.Mac hingga 04hb.Mac 2012.(Jumaat-Ahad).

Kursus yang diadakan ini adalah bertujuan untuk meningkatkan lagi Pengukuhan, Kesedaran Pengurusan Organisasi Belia di semua peringkat disamping mengenalpasti Permasalahan Dalam Pengurusan Belia masa kini.

Jumlah peserta yang menyertai program ini adalah seramai 88 orang yang terdiri daripada kepimpinan disetiap daerah serta pucuk kepimpinan Majlis Belia Negeri itu sendiri.
 
Syabas dan Tahniah kepada MBNNS dibawah kepimpinan yang baru dan juga kepada peserta yang menyertai bengkel ini diharap dapat mengambil pengetahuan dan bimbingan sepenuhnya agar "Transformasi Paradigma Belia Alaf Baru" dapat dijiwai dan diselami oleh setiap pimpinan belia.






 "ANAK MUDA BANGKIT UNTUK MENCARI KEBENARAN"
 “Berikan aku 1000 orang tua, niscaya akan kucabut semeru dari akarnya, berikan aku 1 pemuda, niscaya akan kuguncangkan dunia” . (Bung Karno)


 

No comments:

Post a Comment