Thursday 1 March 2012

Berita Terbaru !!!!

JEMPUTAN BERDISKUSI OLEH PRESIDEN MBNNS KEPADA BLOGGER PANEH MIANG

Di atas Kenyataan yang tidak berasas dan tidak bertanggungjawab oleh Blogger Paneh Miang, selaku Presiden MBNNS Wan Salwati Bt.Hj Abdullah telah membuat Kenyataan Rasmi menjemput pemilik/penulis Blogger Paneh Miang untuk Berdiskusi secara Ilmiah dan Interlektual demi kecemerlangan Belia Negeri Sembilan dan juga difahamkan tarikh tutup untuk memberi jawapan diatas pelawaan ini adalah sehingga 10hb.Mac 2012.

Berikut Kenyataan Rasmi Presiden MBN.N,Sembilan.(01hb-Mac-2012)


Assalamualaikum....kepada sahabat Paneh Miang, saya selaku Presiden MBNNS rasa terpanggil untuk memberi kenyataan yang diutarakan sepertimana yang dipaparkan dilaman blog ini.

Tidak pernah terlintas dihati saya untuk menyatakan sebarang kenyataan di blog ini tetapi diatas kepentingan Belia N.Sembilan, saya ingin menyatakan bahawa, golongan belia di N.Sembilan perlu diberi ruang / peluang untuk bersama-sama dalam program yang diadakan demi menarik minat seluruh golongan belia yang ada.

Sebagai seorang pemimpin, saya perlu terus mendampingi mereka agar mereka dapat dihargai dan diperlukan bersama-sama dengan yang lain agar tiada golongan belia tercicir atau tertinggal.

Adakah menjadi kesalahan utk seorang pemimpin berpoco-poco? Adakah menjadi kesalahan untuk menyesuaikan diri dengan setiap program belia yang pelbagai? Kenapa kita harus membataskan / menghadkan kepimpinan yang ada selagi ianya melibatkan kepentingan golongan Belia dan tiada siapa pun pemimpin Negeri / Negara dan Dunia yang sanggup membataskan / menghadkan kepimpinannya? Sesungguhnya dunia mengakui bahawa kepimpinan yg besar kelompok sasarannya dengan pelbagai idealisma adalah dari kepimpinan Belia.

Adakah isu ini dibangkitkan kerana MBNNS dipimpin oleh seorang wanita? Saya tampil sebagai seorang Presiden MBNNS adalah secara demokrasi yang dipilih oleh perwakilan.

Tentang program yang diadakan semasa karnival,ianya perlu dilihat secara menyeluruh. Ini kerana BELIA dibadani atau ditunjangi dengan pelbagai latar belakang persatuan.

Adakah hanya program skima atau formal sahaja yang perlu ditampilkan? Bagaimana pula mereka yang Tidak Berpersatuan, Mat Rempit dan sebagainya?

Jadi, janganlah kita sempitkan pemikiran dan membataskan untuk kepentingan belia. Inilah sebenarnya GENERASI MUDA PENYAMBUNG WARISAN yang harus kita dekati.

Memang saya akui, beberapa kelemahan dan kekurangan terdapat semasa Karnival ini berlangsung, tetapi tidak menjadi halangan bagi MBN untuk terus melangkah. Ini kerana ianya adalah kali pertama MBN menganjurkan program besar seperti itu dan seharusnya Paneh Miang memberi galakkan dan sokongan kepada MBN untuk terus dan terus maju kedepan. Bukannya kritikan dan cemuhan seperti yang dilakukan.

Oleh yang demikan, saya selaku Presiden MBNNS ingin membuat Jemputan Rasmi kepada Pemilik Paneh Miang dan sahabatnya untuk Berdiskusi secara Ilmiah dan Intelektual demi kepentingan serta kemajuan Belia N.Sembilan.

Jemputan Rasmi ini juga diberikan kepada YB.Dato'Abd. Samad Ibrahim selaku Exco yang menjaga hal ehwal belia.

Diharap Paneh Miang dapat menberikan jawapan sebelum 10hb Mac 2012.

Kepada seluruh sahabat-sahabat warga Paneh Miang, semoga kita ditemukan dalam Diskusi ilmu itu nanti.

Terima Kasih untuk seluruh sahabat.

"Transformasi Paradigma Belia Alaf Baru"

Yang Benar.

Wan Salwati Bt Hj.Abdullah
Presiden
Majlis Belia N.Sembilan

s/k: YB.Dato'Abd.Samad Ibrahim
 

No comments:

Post a Comment